Jak wykorzystywać modne zabawki w terapii logopedycznej?
Obecnie na topie, gdzie tylko się nie spojrzy, króluje zabawka “Pop it”. Ma różne kształty, wielkości, a dzieci ją uwielbiają. Przedstawię Wam kilka pomysłów jak ja wykorzystuje ten gadżet. Nie będę ukrywała, że świetnie sprawdza się pracy i jest doskonałą zachętą do ćwiczeń!
- Utrwalanie sylab, wyrazów – kiedy wywołamy daną głoskę w każdej pozycji sylaby/wyrazu, kolejnym etapem będzie jej utrwalenie. Proponujemy dziecku wybrane sylaby/wyrazy, dziecko powtarza i wciska kuleczkę. Oczywiście kontrolujemy całe ćwiczenie, niech wciśnięcie będzie nagrodą!
![](https://moowkalogopeda.pl/wp-content/uploads/2021/08/20210820_120600_HDR_1-1024x717.jpg)
2. Ćwiczenie oddechowe – za pomocą słomki dziecko przenosi kuleczki, kawałki papieru, chrupki.
![](https://moowkalogopeda.pl/wp-content/uploads/2021/08/20210820_120704_HDR_1-1024x804.jpg)
3. Ćwiczenia małej motoryki – o korzyści płynącej z usprawniania małej motoryki podczas terapii logopedycznej wiedzą chyba wszyscy, dlatego wykorzystuj tego typu ćwiczenia jako przerywniki podczas nauki głosek.
![](https://moowkalogopeda.pl/wp-content/uploads/2021/08/20210820_120356_HDR-1024x461.jpg)
4. Ćwiczenia analizy i syntezy sylabowej – możesz wykorzystać “Pop it” również do nauki sylabowania. Tę umiejętność ćwiczymy jako przygotowanie do nauki czytania. Pokaż dziecku obrazek, ono podzieli wyraz na sylaby i wciśnie odpowiednią liczbę kulek.
![](https://moowkalogopeda.pl/wp-content/uploads/2021/08/20210820_120928_HDR_1-689x1024.jpg)
![](https://moowkalogopeda.pl/wp-content/uploads/2021/08/20210820_120914_HDR_1-800x1024.jpg)
5. Ćwiczenia kategoryzacji, sekwencji, wykluczania ze zbioru niepasujących elementów – uczymy się dzięki temu dostrzegania reguł, ćwiczymy analizę i syntezę wzrokową, porządkowania elementów od lewej do prawej.
![](https://moowkalogopeda.pl/wp-content/uploads/2021/08/20210820_121042_HDR_1-1024x1012.jpg)
![](https://moowkalogopeda.pl/wp-content/uploads/2021/08/20210820_121137_HDR_1-897x1024.jpg)
A Wy jakie macie pomysły na wykorzystanie zabawki? Czym zaskoczycie swoich uczniów po powrocie z wakacji? 🙂