Jak wykorzystywać modne zabawki w terapii logopedycznej?

Obecnie na topie, gdzie tylko się nie spojrzy, króluje zabawka “Pop it”. Ma różne kształty, wielkości, a dzieci ją uwielbiają. Przedstawię Wam kilka pomysłów jak ja wykorzystuje ten gadżet. Nie będę ukrywała, że świetnie sprawdza się pracy i jest doskonałą zachętą do ćwiczeń!

  1. Utrwalanie sylab, wyrazów – kiedy wywołamy daną głoskę w każdej pozycji sylaby/wyrazu, kolejnym etapem będzie jej utrwalenie. Proponujemy dziecku wybrane sylaby/wyrazy, dziecko powtarza i wciska kuleczkę. Oczywiście kontrolujemy całe ćwiczenie, niech wciśnięcie będzie nagrodą!

2. Ćwiczenie oddechowe – za pomocą słomki dziecko przenosi kuleczki, kawałki papieru, chrupki.

3. Ćwiczenia małej motoryki – o korzyści płynącej z usprawniania małej motoryki podczas terapii logopedycznej wiedzą chyba wszyscy, dlatego wykorzystuj tego typu ćwiczenia jako przerywniki podczas nauki głosek.

4. Ćwiczenia analizy i syntezy sylabowej – możesz wykorzystać “Pop it” również do nauki sylabowania. Tę umiejętność ćwiczymy jako przygotowanie do nauki czytania. Pokaż dziecku obrazek, ono podzieli wyraz na sylaby i wciśnie odpowiednią liczbę kulek.

5. Ćwiczenia kategoryzacji, sekwencji, wykluczania ze zbioru niepasujących elementów – uczymy się dzięki temu dostrzegania reguł, ćwiczymy analizę i syntezę wzrokową, porządkowania elementów od lewej do prawej.

A Wy jakie macie pomysły na wykorzystanie zabawki? Czym zaskoczycie swoich uczniów po powrocie z wakacji? 🙂