Świąteczne karty pracy :)

Każdy dzień przybliża nas do Świąt, dlatego w tym pięknym czasie przygotowań zadbajmy o świąteczne akcenty na naszych zajęciach 🙂 Gimnastyka buzi i języka – szybka planszówka, lubiana przez dzieci super się sprawdzi na początek zajęć. 2. Utrwalanie sylab, wyrazów (puste karty do samodzielnego uzupełnienia) 3. Układanka lewopółkulowa – możemy zapisać z drugiej strony ćwiczone […]

Czytaj więcej

Logorytmika i nauka czytania

Logorytmika (dzieci 4-6 lat) Zajęcia z logorytmiki są doskonałym uzupełnieniem terapii logopedycznej lub dobrym pomysłem na stymulację rozwoju mowy dziecka. Zapraszamy wszystkie dzieciaki w wieku 4-6 lat na zajęcia, podczas których dzieci doskonalą swoje umiejętności słuchowe, ruchowe, rytmiczne, motoryczne i językowe. Każde zajęcia to również podróż w głąb tajemniczej historii, rozwiązywanie tajemniczych zagadek i świetna […]

Czytaj więcej

Jak wykorzystywać modne zabawki w terapii logopedycznej?

Obecnie na topie, gdzie tylko się nie spojrzy, króluje zabawka „Pop it”. Ma różne kształty, wielkości, a dzieci ją uwielbiają. Przedstawię Wam kilka pomysłów jak ja wykorzystuje ten gadżet. Nie będę ukrywała, że świetnie sprawdza się pracy i jest doskonałą zachętą do ćwiczeń! Utrwalanie sylab, wyrazów – kiedy wywołamy daną głoskę w każdej pozycji sylaby/wyrazu, […]

Czytaj więcej

Dlaczego warto jedną pomoc wykorzystywać na kilka sposobów?

Wywołaliśmy głoskę, uffff…. Pozostaje ją utrwalić w sylabach, wyrazach, zdaniach no i (najważniejsze) w mowie spontanicznej. Głowicie się, które pomoce wybrać, to już było, tamto jest nudne, to się nie podoba. Spróbuję pokazać Wam jak wykorzystując jedną grę, można zachęcić dziecko do utrwalania głosek. Ja akurat mam kilkoro dzieci z którymi pracuję nad artykulacją głosek […]

Czytaj więcej

Logopedyczne DIY

Na rynku znajdziecie całą masę pomocy logopedycznych. Część z nich dedykowana jest konkretnej grupie wiekowej, część tworzona pod konkretne zaburzenie komunikacji językowej. Jak więc wybierać pomoce? Kupować wszystko co jest, ograniczyć się do kilku, czy tworzyć samemu? Odpowiedź jest prosta – wybieraj te pomoce, które są uniwersalne! Takie, które możesz wykorzystać na różne sposoby i […]

Czytaj więcej

Kim jest neurologopeda?

Bardzo często, gdy macie wątpliwości, czy Wasze dziecko rozwija się prawidłowo, pierwszą osobą – u której szukacie rady – jest pediatra. Jesteście na wizycie, tłumaczycie, że dziecko  ma problem z jedzeniem, nie mówi, wszystko pcha do buzi. Sami nie jesteście pewni, na ile zachowanie dziecka jest prawidłowe, a na ile „coś się dzieje”. W takich […]

Czytaj więcej

Czy to opóźniony rozwój mowy?

Każdy maluch rozwija się w indywidualnym tempie. Dajemy dziecku czas, aż osiągnie podstawowe kamienie milowe. Cieszymy się, gdy rozwojowo stawia pierwsze kroki, wypowiada pierwsze słowa, chętnie naśladuje i bawi się z innymi. Jednak czasami widzimy, że mowa naszego dziecka nie rozwija się tak, jak mowa u rówieśników. Bardzo często słyszę od rodziców (i znajomych): Jaś […]

Czytaj więcej